Kontra

by

Και χωρίς να χρονοτριβώ δηλώνω: Η μουσική είναι υπερτιμημένη σε σχέση με τις υπόλοιπες τέχνες.

Γιατί όλοι ασχολούνται με τη μουσική? Η πρώτη εύκολη απάντηση θα ήταν επειδή είναι πιο προσιτή να ασχοληθείς μαζί της. Και όμως δεν είναι σε σχέση με τη ζωγραφική ή τη φωτογραφία. Γιατί οι περισσότεροι ξέρουν τα πάντα για την κάθε ασήμαντη μπάντα και την ακολουθούν σε κάθε απίθανη συναυλία και δεν το κάνουν για παράδειγμα για μια έκθεση ή ένα έργο ενός άλλου καλλιτέχνη? Και αν υπάρχουν κάποιοι που πράγματι είναι φανς κάποιου σκηνοθέτη ή συγγραφέα και έχουν δει όλα τα έργα του, σίγουρα δεν είναι περισσότεροι από τις ορδές των οπαδών που ακολουθούν ένα ροκ γκρουπ. Προφανώς ο λόγος που θα σκεφτόταν κάποιος είναι ότι σαγηνεύει πιο εύκολα τα πλήθη. Και όμως δεν δίνει περισσότερα ερεθίσματα απο έναν πίνακα ζωγραφικής, από μια ωραία ταινία ή  ένα βιβλίο. Βέβαια ακούγοντας μουσική δεν χρειάζεται να κάνεις τίποτα άλλο, μπορείς εύκολα και να κοιμάσαι, όμως έτσι θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η τέχνη της αδράνειας και της ευκολίας. Μήπως όμως είναι όλο το προφίλ και το σταρ σύστεμ που δημιουργεί αυτή την εύνοια για τη μουσική σε σχέση με τις υπόλοιπες τέχνες δημιουργώντας όλη αυτή την οπαδική αντίληψη? Και αν είναι έτσι μήπως τελικά η μουσική είναι πράγματι υπερτιμημένη και στερεωμένη απλώς στα γυάλινα πόδια του μάρκετιγκ? Μήπως ο άνθρωπος δεν έχει μάθει να βλέπει και προτιμάει την ακοή? Και τότε προς τι οι ζωντανές συναυλίες που απλά παρατηρείς (συνήθως από πολλή μακρινή απόσταση) 3-4 φιγούρες να στέκονται σε μια σκηνή? Στα αρχαία χρόνια οι ιστορικές αναφορές για τη μουσική είναι ελάχιστες σε σχέση με την αρχιτεκτονική ή το θέατρο για παράδειγμα. Και αν εννοείται βέβαια ότι η μουσική είναι πιο δύσκολο να διατηρηθεί μέσα από το γραπτό λόγο, τότε που είναι οι αναφορές σε διάσημους μουσικούς της αρχαιότητας και αν υπάρχουν ποια η θέση τους σε σχέση με το όνομα ενός ποιητή ή ενός θεατρικού συγγραφέα. Γιατί έχουν δημιουργηθεί τόσες διαδικτυακές κοινότητες τύπου myspace και υπάρχουν τόσα παιδιά που δημιουργούν γκρουπάκια? Για να ζήσουν ένα απατηλό “ελληνικό” όνειρο φήμης, για να αποκτήσουν κοινωνικό στάτους στον περίγυρό τους, για να εκφραστούν, για να διασκεδάσουν? Και επειδή οι δυο πρωτες απαντήσεις δεν θα ήταν εύκολα αποδεκτές πάμε κατευθείαν στις άλλες δύο. Γιατί λοιπόν ο τρόπος έκφρασης και διασκέδασης έχει περιοριστεί στη μουσική όταν μπορείς να δημιουργήσεις ένα σωρό άλλα πράγματα πέρα από αυτή?

47 Responses to “Kontra”

  1. dystropop Says:

    Φίλτατε melanine,

    Μπορώ να δηλώσω χωρίς μεγάλο δισταγμό ότι στη δικιά μου ζωή η μουσική καταλαμβάνει πολύ μεγαλύτερο χώρο απ´ ό,τι οι άλλες τέχνες. Ειδικά δε αν τη συγκρίνω με τις τέχνες που βασίζονται στην εικόνα, ή, αν το θέλεις έτσι, στην όραση, δηλαδή ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία κλπ. ( Ο κινηματογράφος αξίζει ξεχωριστή συζήτηση νομίζω.) Ως εκ τούτου το ερώτημά σου με αφορά. Αλλά νομίζω ότι δεν είναι πολύ σαφές, γιατί μπλέκει διάφορα πράγματα μαζί και δεν είναι εύκολο να απαντήσει κανείς. Πιο συγκεκριμένα, νομίζω ότι για να πούμε ότι το αγαθό Α είναι “υπερτιμημένο” σε σχέση με το Β πρέπει να ξεκαθαρίζουμε:
    i)Τι περιμένουμε γενικά από τα αγαθά της οικογένειας στην οποία ανήκουν τα Α και Β, τις τέχνες δηλαδή στην περίπτωσή μας. Αν π.χ. θεωρούμε μείζον για μια ομάδα ανθρώπων το να μπορεί να συγχρονιστεί και να συντονιστεί (το λογοπαίγνιο φτηνό αλλά κάτι δείχνει) σε κοινωνικές εκδηλώσεις όπως οι πάσης φύσεως γιορτές, τότε η μουσική, και μάλιστα το τραγούδι, είναι νομίζω το κατεξοχήν πρόσφορο μέσο. Ακριβώς επειδή λειτουργεί εν τω χρόνω, και επιτρέπει σε όλους τους κατοίκους της Φολεγάνδρου να χορεύουν μαζί, σε όλους τους νέγρους που δουλεύουν στη φυτεία να δουλεύουν μαζί, σε όσους συγκλονίζονται από εθνικοπατριωτικό οίστρο να ψάλλουν όλοι μαζί τον εθνικό ύμνο, κλπ. Δεν μπορώ να φανταστώ πολλούς ανθρώπους να θαυμάζουν όλοι ταυτόχρονα έναν πίνακα, ακριβώς επειδή η ζωγραφική δεν λειτουργεί εν τω χρόνω, έτσι; Αν πάλι θεωρούμε απαραίτητο για την τέχνη να αφήνει τους ανθρώπους να ταυτίζονται με άλλους, συνήθως φανταστικούς χαρακτήρες, τότε μάλλον το καλύτερο μέσο για το σκοπό αυτό είναι οι τέχνες της αφήγησης, από την αφήγηση παραμυθιών μέχρι κάποια είδη κινηματογράφου. Και τα λοιπά.
    ii) Ποιος είναι εκείνος που “υπερτίμησε”, δηλαδή έκρινε, και μάλιστα λαθεμένα, θεωρώντας ότι το Α είναι πιο πολύτιμο από το Β. Εννοώ ότι αν εκείνο που αποτυπώνει την κρίση είναι η δημοφιλία ή και η λατρεία που δείχνουν οι έφηβοι, τότε κάποιοι μουσικοί μαζί με κάποιους ηθοποιούς είναι οι πιο ευνοημένοι. Αν πάλι εκείνο που αποτυπώνει την κρίση είναι η αποδοχή από τη μικρή μερίδα ανθρώπων που έχουν ασκήσει το γούστο τους περισσότερο, τότε, για να μιλήσουμε για την ελληνική περίπτωση, μεγαλύτερης εκτίμησης ίσως χαίρουν κάποιοι ποιητές, Καβάφης, Σολωμός, κλπ. Σωστά;

    Το κείμενο που ακολουθεί την κυρίως θέση που θέλεις να υποστηρίξεις, μου φαίνεται ότι στην πραγματικότητα ρωτάει: “Γιατί η μουσική είναι πιο εύκολο να ενταχθεί στη “μαζική κουλτούρα” ή ακόμα τις διάφορες νεανικές μερικές κουλτούρες;” Αυτό ήθελες να ρωτήσεις; Κι αν ναι, ποια μουσική; Σπανίως αυτό το ερώτημα αφορά μουσική με πολύ επεξεργασμένη φόρμα ή μεγάλη εσωτερικότητα ή μουσική-χωρίς-λόγο.

    Με ενδιαφέρει πολύ το ζήτημα, αποσαφήνισε αν θέλεις δυο τρία πράγματα και επιστρέφουμε. Καλημερίζω.

  2. Μιχάλης Τσαντίλας Says:

    Καλημέρα! Κατά τη γνώμη μου, η Μουσική στην Ελλάδα είναι μάλλον υποτιμημένη!

  3. tarzan Says:

    η μουσική έχει πολλά είδη όπως ξέρεις,δεν είναι μόνο ρόκ,και λαική μουσική,και αυτό που λές για τις ορδές που τρέχουν στις συναυλίες είναι μόνο η άκρη του παγόβουνου. Είναι τεράστια κουβέντα αυτή,αλλά ταυτόχρονα μου φαίνεται κι ανούσια… Όπως πολλοί τρεχουν στις ροκ συναυλίες κτλ, όλοι δεν έχουν κάποιον πίνακα στον τοίχο, κάποιο κάδρο, μια φωτογραφία έστω? τέλος πάντων τι θα πεί υπερτιμιμένη..? Διαφορετική
    Αλλά μη ξεχνάς και το άλλο. 9 μηνες στην κοιλιά της μητέρας μας μόνο ακούγαμε… τον χτύπο της καρδιάς, όπως επίσης περίπου για 1,2 μήνες μετά.Η όραση έρχεται δεύτερη στη ζωή μας.Όπως και πολλών ζώων. Το μωρό όταν γεννιέται, όταν απομακρύνεται απ τη μάνα του κλαίει, και ησυχάζει μόνο όταν το πάρει η μάνα αγκαλιά και ξανακούσει την καρδιά να χτυπάει,που άκουγε τοσο καιρό.
    Και άλλα πολλα.. απο κοντα…

  4. paragios Says:

    Οι αρχαίοι Έλληνες με τον εμφάνταστο στοχασμό τους έδιναν θεϊκή προέλευση στα πάντα και φυσικά και στη Μουσική. Έτσι, έπλασαν τις Μούσες, που ήταν στην αρχή θεές του τραγουδιού και κατοπινά της ποίησης και των άλλων τεχνών και επιστημών. Αυτές οι θεές, εννιά τον αριθμό, ήταν κόρες του Δία και της Μνημοσύνης. Κατά τον Ησίοδο, είχαν γεννηθεί στην Πιερία μα κατοικούσαν στον Όλυμπο για να διασκεδάζουν στα συμπόσια τους θεούς. Για αρχηγό τους (Μουσηγέτη) είχαν τον Απόλλωνα που ήταν θεός του φωτός, της μαντικής, της μουσικής και της ποίησης. Οι Μούσες, αν και έμεναν μόνιμα στον Όλυμπο, εύρισκαν τον καιρό και κατέβαιναν κρυφά για να εμπνεύσουν όσους θνητούς συμπαθούσανε, και έπαιρναν το όνομα του τόπου που εμφανίζονταν. Αν π.χ. κατέβαιναν στην Πιερία λέγονταν Πιερίδες, αν στον Ελικώνα, λέγονταν Ελικωνιάδες και αν κατέβαιναν στον Παρνασσό λέγονταν Παρνασσίδες.

    Πέρα όμως από τη μυθολογία, η μουσική της Αρχαίας Ελλάδας συνηθίζεται να περιβάλλεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, γιατί αποτελεί το βασικό συστατικό στοιχείο ενός πολιτισμού που επηρέασε άμεσα όχι μονάχα την αισθητική και τη φιλοσοφία των μεταγενέστερων εξελίξεων της μουσικής στην Ευρώπη, αλλά και την τεχνική υποδομή της (πολλές θεωρητικές κωδικοποιήσεις της ευρωπαϊκής μουσικής του Μεσαίωνα θα αναζητήσουν τις πηγές τους στη μουσική της Αρχαίας Ελλάδας π.χ. η παραφθαρμένη μεταφορά του τροπικού συστήματος). Από την αρχαία ελληνική μουσική δε διασώθηκαν μέχρι σήμερα παρά ελάχιστα γραπτά μουσικά αποσπάσματα ενώ οι θεωρητικές γνώσεις μας για τον τρόπο με τον οποίο παιζόταν είναι μηδαμινές.

    Από την αρχαία γραμματεία μαθαίνουμε ότι στην Αρχαία Ελλάδα η μουσική εξυψώνεται στο επίπεδο μιας ελεύθερης τέχνης ανεξάρτητης από την ποίηση, αν και τις περισσότερες φορές συνυπάρχει με αυτή και βασικά στοιχεία της (π.χ. ο ρυθμός) υπαγορεύονται από την ποίηση και τέλος η μουσική αποτελεί αναγκαία εμπειρία στη διαπαιδαγώγηση των νέων. Ο Πλάτωνας, ο Αριστοτέλης και άλλοι φιλόσοφοι εμβαθύνουν στην αισθητική και [ψυχολογίά της μουσικής και διαμορφώνουν τη θεωρία του ήθους ή ηθική θεωρία της μουσικής, που διαπραγματεύεται την επίδραση της μουσικής στη συναισθηματική και ψυχική σφαίρα του άνθρωπου. Σύμφωνα με τη θεωρία του ήθους ή αλλιώς ηθική θεωρία της μουσικής, σε κάθε ρυθμική και μελωδική κίνηση υπάρχει μια ανάλογη συναισθηματική αντίδραση, με την έννοια ότι η μουσική μπορεί να επιδράσει στον άνθρωπο είτε θετικά παροτρύνοντάς τον σε μια ενέργεια της βούλησής του είτε αρνητικά αποτρέποντάς τον από μια ενέργεια της βούλησής του είτε τέλος απονεκρώνοντας τη βούλησή του. Βέβαια η θεωρία του ήθους δεν εξαντλείται μονάχα σε γενικές διαπιστώσεις, αλλά εμβαθύνει στην αισθητική διερεύνηση των δομικών παραμέτρων της μουσικής εξετάζοντας το ήθος της μελωδίας, των αρμονιών (τροπικών κατατάξεων), των γενών και των ρυθμών.

  5. melanine Says:

    Διαβάζοντας τα παραπάνω σχόλια καταλαβαίνω ότι η μουσική πράγματι θα έπρεπε στέκεται πιο πάνω από τις υπόλοιπες τέχνες.

    Για dystropop:
    Θεωρώ απολύτως σεβαστή την άποψή σου περί της θέσης της μουσικής στη ζωή σου, όπως φαντάζομαι και εσύ για την αξία που της δίνω εγώ σε σχέση με τις πλαστικές τέχνες.
    Για τα “αγαθά της οικογένειας” περιμένουμε να μας προσφέρουν ένα μέσο έκφρασης, διασκέδασης αλλά και να μας ανεβάσουν ένα σκαλί παραπάνω σαν ανθρώπους. Ναι ίσως η μουσική είναι το πλέον μαζικό μέσο διασκέδασης αλλά να μου επιτρέψεις ότι σε αυτό βλέπω μόνο ένα πρώτο επίπεδο και εκφράζει μόνο το ένα κομμάτι από τα τρία που ανέφερα πιο πάνω, ίσως το λιγότερο πνευματικό.
    Το “λαθεμένα” το προσπερνάω αφού όλοι μας εκφράζουν προσωπικές απόψεις και δεν έχουμε τη διάθεση να πείσουμε κανέναν στο κάτω κάτω.
    Φυσικά το ερώτημα όλης της συζήτησης είναι για ποιους λόγους είναι πιο δημοφιλής η μουσική. (με την άποψη του γράφοντα να είναι ότι εκφράζει την ευκολία και την αδράνεια και ότι έχει παίξει μεγάλο ρόλο το marketing, όπως διαβάζεις στο post).
    Δεν περνάω φυσικά στο άλλο άκρο του εκμηδενισμού της μουσικής, απλά κάνω θέμα περί ισορροπιών.

    Για Mιχάλη:
    Σεβαστό. Περιμένω τη δικαιολόγηση όμως. Πιστέυεις περισσότερο από τις υπόλοιπες? Μιλάμε πάντα για την Ελλάδα.

    Για Ταρζάν:
    Αναφέρομαι σε όλα τα είδη μουσικής, είτε ακούς είτε παίζεις, ούτε μόνο για τις συναυλίες. Μιλάω γενικότερα για μια ευνοϊκότερη μεταχείριση σε κάθε μορφή της. Μιλάω για μια μόδα που έχει δημιουργηθεί και παγιωθεί και που δεν υπήρχε πριν από κάμποσα χρόνια. Το ανούσια το προσπερνάμε και αυτό. Ελπίζω να καταλαβαίνεις που το πάω. Στην κοιλιά της μάνας, ωραία άκουγες τον χτύπο της καρδιάς. Ε και? Είπε κανείς ότι το θέατρο, ο χορός, ο κινηματογράφος δεν έχουν ήχο? Και ok αλλά η όραση παίζει πιο σημαντικό ρόλο από την ακοή. Θα προτιμούσες για παράδειγμα να είσουν τυφλός ή κουφός? Το ότι έρχεται χρονικά πρώτη δεν μου λέει κάτι. Και η όσφρηση, η αφή και η γεύση επίσης. Περιμένω τα άλλα πολλά.

  6. paragios Says:

    [Επεξεργασία] Ήθος της μελωδίας
    Το ήθος των μελωδιών μπορεί να ΄χει τους ακόλουθους χαρακτήρες:

    Διασταλτικό ήθος

    Εκφράζει μεγαλοπρέπεια, ανδροπρεπή διάθεση, παροτρύνει σε ηρωικές πράξεις και χρησιμοποιείται στην τραγωδία.

    Συσταλτικό ήθος

    Οδηγεί την ψυχή σε ταπεινοφροσύνη και έλλειψη ανδρικής διάθεσης και είναι κατάλληλο για ερωτικά, αισθηματικά τραγούδια και θρήνους.

    Ησυχαστικό ήθος

    Φέρνει γαλήνη και ηρεμία και είναι κατάλληλο για ύμνους και εγκώμια.

    [Επεξεργασία] Ήθος των αρμονιών
    Στην αρχαία ελληνική ορολογία με τη λέξη “αρμονία”, προσδιόριζαν ένα τρόπο διαδοχικής αντιπαράθεσης των φθόγγων κατά συνέπεια ένα τρόπο υποδιαίρεσης της οχτάβας και παραγωγής διάφορων τρόπων (σειρές από νότες, κλίμακες). Η εξέταση του ήθους των αρμονιών (τρόπων) δίνει τους ακόλουθους χαρακτηρισμούς:

    Ήθος Δωρικής αρμονίας

    Ανδροπρεπές, μεγαλοπρεπές, αξιοπρεπές.
    Ήθος Υποδωρικής αρμονίας

    Περήφανο, πομπώδες, σταθερό.
    Ήθος Φρυγικής αρμονίας

    Μεγαλόπνοο, βίαιο, ερεθιστικό και συναισθηματικό.
    Ήθος Υποφρυγικής αρμονίας

    Σκληρό και αυστηρό ή για άλλους συγγραφείς κομψό.
    Ήθος Λυδικής αρμονίας

    Απαλό και ευχάριστο κατάλληλο για παιδική μουσική.
    Ήθος Υπολυδικής αρμονίας

    Βακχικό, φιλήδονο και μεθυστικό.
    Ήθος Μιξολυδικής αρμονίας

    Παθητικό και παραπονιάρικο.

  7. paragios Says:

    [Επεξεργασία] Ήθος των ρυθμών
    Ο Αριστείδης Κοϊντιλιανός αναφέρει πως οι ρυθμοί που αρχίζουν από τη θέση είναι πιο ήσυχοι (ησυχάζουν τη διάνοια), ενώ αυτοί που αρχίζουν από την άρση είναι ταραγμένοι. Οι ρυθμοί που έχουν συμμετρικές αναλογίες είναι πιο ευχάριστοι, ενώ οι ημιολικοί είναι πιο ταραγμένοι. Η ελληνική μουσική είναι ουσιαστικά φωνητική και εξελίσσεται παράλληλα με την ποίηση, καθότι η καλλιέργεια και η ανάπτυξή της βρίσκεται στα χέρια των ποιητών ή τραγωδών που μόνοι τους και ως μουσικοί διαμορφώνουν τη μουσική (μελωδική) απεικόνιση αποσπασμάτων των έργων τους. Παρά το ότι λοιπόν ο χαρακτήρας της μουσικής της Αρχαίας Ελλάδας ήταν κυρίως φωνητικός, θα διατηρηθούν στους μεταγενέστερους ευρωπαϊκούς πολιτισμού τα όργανα της και η θεωρητική ορολογία της, που στη θεωρητική ανάλυσή της σύμφωνα με τη θεωρία των αρμονικών χρησιμοποίησε όρους που προέκυπταν από τις ιδιότητες των χορδών

  8. paragios Says:

    melanine… mi to travas poly to thema,giati oute esy,oute egw,oyte oi perisoteroi apo mas exoume plireis gnwseis peri tou thematos, alla kai mono pou sygrinoume tis texnes mou fainetai xazo.apla.ola syndeontai. ki auto pou les oti kapote den itan moda, kaneis terastio lathos. terastio! panta i mousiki itan pio konta ston antrwpo ap oti i zwgrafiki. i zwgrafiki itan prosvasimi mono ap tous pio eukatastatous. i mousiki ypirxe s oles tis ekfanseis tis anthrwpinis zwis. panigyria,xares,lypes,kideies,thriskeia,opoudhpote. ki an thes na milisoume gia epoxh mozart ktl.. kai tote itan poly dhmofilis i mousiki kai oxi opws thn vlepoume twra tin klassiki. opws ola ta pragmata itan pio polyploka. o beetoven eixe pei oti ton 20 aiwna i mousiki tha ftasei na paizetai mono apo 2 tymbana.(i dhmofilis) konta epese nomizw. opws kai i zwgrafiki. to idio einai tote me twra? kai kati allo : o rythmos einai pou kinei ta panda sto symban. kai i zwgrafiki exei rythmo,kai ola. alla i mousiki ton exei autousio kai entono ki etsi se epireazei poly perisotero.
    px. ston polemo kapote kai sthn arxaia aigypto kai ellada nomizw. ypirxan organa pou epaizan gia na empsyxonontai oi stratiotes. deixnontas tous mia zwgrafia pisteveis oti tha ginotan to idio? apo konta i ypoloipi syzitisi

  9. paragios Says:

    a. kai pare kai kana tilefwno!

  10. melanine Says:

    Ελεος ρε Ταρζάν Παραγιέ με την παράθεση γνώσεων. Λοιπόν η άποψή σου είναι ότι η μουσική είναι το ανώτατο είδος τέχνης.
    Οι Αρχαίοι Έλληνες που αναφέρεις δεν ξεχώριζαν τη μουσική περισσότερο από τις υπόλοιπες. Δεν ήταν μεγαλύτερο συστατικό στοιχείο όυτε επηρέασε περισσότερο από τις υπόλοιπες. Δεν θα ήθελες μάλλον να αρχίσω να γράφω κι εγώ για τη θέση που είχαν οι τέχνες πέρα από τη μουσική, ούτε και πόσο και τι ακριβώς επηρεάζει τον ανθρώπινο νου ένας κύκλος σε σχέση με μια ευθεία για παράδειγμα. Ή τη δύναμη μιας λέξης σε σχέση με μια άλλη, μια κίνηση ενός χορού …και πάει λέγοντας.
    Και επαναλαμβάνω την κεντρική άποψή μου. Ότι δηλαδή η μουσική είναι ένα εύκολα επικοινωνιακό είδος τέχνης χωρίς μεγαλύτερο βάθος από τις υπόλοιπες, βασισμένο και υπερυψωμένο λόγω marketing και που εκφράζει εύκολα και αδρανή πάθη. Γιατί επιλέγεις λοιπόν τη μουσική??

  11. emubird Says:

    Αυτό το ρημάδι το βάθος….
    Αυτή η ρημαδιασμένη ποιότης…
    Ποίος ο λόγος;

  12. melanine Says:

    Καταρχάς, άσε και κανά άλλο να μιλήσει.
    Και πάμε. Ουσιαστικά δεν συγκρίνουμε τις τέχνες. Απλά αναρωτιέμαι γιατί η (υπερβολική) πλειοψηφία ασχολείται τόσο έντονα μαζί της και παραμελεί τις υπόλοιπες. Θεωρείς ότι η μουσική ήταν πιο κοντά στον άνθρωπο απ’ ότι η μουσική???? Ε τώρα να απαντήσω? Θέλω να πιστεύω ότι κάνουμε καλή συζήτηση.
    Προχωράω. Από τους πιο ευκατάστατους?? Ξέρεις πόσο κοστίζει ένα μουσικό όργανο? Οποιοσδήποτε όμως μπορεί να έχει ένα μολύβι ή ένα πινέλο. Εκτός αν παίζεις μουσική φυσώντας μπουκάλια και χτυπώντας ξύλα.
    Ούτε συμφωνώ ότι επηρεάζει ο ρυθμός στη μουσική περισσότερο.Τι σημαίνει αυτούσιο? Στις υπόλοιπες είναι ετερόκλητος και παράτερος?
    Και για το τέλος, λέω ότι τελικά καμία τέχνη δεν κατάφερε ποτέ να αποτρέψει τα αίσχη ενός πολέμου. Η μουσική στην οποία αναφέρεσαι το περισσότερο που έκανε ήταν να τον επιδιώξει παρά να τον αποτρέψει.

  13. κάγγελος Says:

    Για μένα δεν υπάρχει ζήτημα.Η μουσική είναι η τέχνη που ασχολείται με τους ήχους.Ο ήχος ασχολείται(βάλτε εισαγωγικά αν θέλετε,εγώ δεν θα το κάνω) μαζί μας,και τον έχουμε τσεπάκι-καμπανάκι σε κάθε κίνηση ή μη-κίνηση.Πριν δηλαδή σκεφτούμε οτι υπάρχει η δυνατότητα να παράγουμε κάτι τέτοιο.Οπότε ποιος ασχολείται με ποιον και ποιος υπερτιμάει ποιον;
    Πέρα απ’αυτό,μη κτίζουμε ιεραρχίες για όσα βάζουν φυτίλι σε εσωτερκό και εξωτερικό κωλαράκι παρακαλώ.Γιατί τα ίδια ξεκινάνε την φωτιά,τα ίδια την σβήνουν.Τώρα αν η μουσική είναι καλός εμπρηστής-πυροσβέστης ή ο καλύτερος ποιος χέστηκε,πάντα θα επιλέγουμε οτι μας χορταίνει με στυλ ή αίσθηση τύπου μμμ,διευκολύνοντας παράλληλα και την πέψη.

  14. melanine Says:

    Μα αν ο ήχος ασχολείται μαζί μας τότε η εικόνα και το φως τι κάνει? Και θα ξαναεπαναλάβω ότι δεν τίθεται ούτε θέμα ιεραρχιών ούτε συγκρίσεων. Σκοπός είναι μόνο η φωτιά …αν εννοείς αυτό που εννοώ.

  15. κάγγελος Says:

    ο ήχος λειτουργεί και με κλειστά τα μάτια,ακόμα και με κλειστά τα αυτιά.Αλλά όπως είπα πριν δεν είναι αυτό το θέμα.Το θέμα είναι οτι δεν υπάρχει τέτοιο θέμα,ούτε θέαμα.Πραγματικά δεν καταλαβαίνω τι θες να πεις.Οτι η μουσική είναι εύκολη επικοινωνιακά,υπερτιμημένη και καπελώνει τις άλλες τέχνες;και όλα αυτά λόγω ή μέσω marketing;Από πότε υπάρχουν αυτές οι κόντρες και οι σκέψεις;δεν το καταλαβαίνω σοβαρα.Δεν ξέρω.Υπάρχουν ζωγράφοι τσαντισμένοι με το λόμπι της μουσικής ή ποιητές,συγγραφείς κτλ ;; Εγώ νόμιζα οτι κόντρες υπάρχουν μεταξύ ελλάδας-ιταλίας ποιος φτιάχνει την καλύτερη pizza,σκύλου-γάτας(ανεξιχνίαστο ακόμα αλλά υφίσταται),κόντρα για τέτοιο λόγο δεν γνώριζα πως υπάρχει και όχι μόνο δεν την αναγνωρίζω αλλά σόρυ πραγματικά την χέζω.

  16. Dr. Carleone Bazan Says:

    Μμμμ…Ας απαντήσουμε απολύτως ρεαλιστικά στο post του melanine καθεαυτό γιατί μέχρι και αναφορές σε κοιλιές μητέρων και Αρχαίους Ελληνες διάβασα ως απάντηση που ίσως ξέφυγαν από το τον αρχικό στοχασμό του melanine.

    Και χωρίς να χρονοτριβώ δηλώνω: Η μουσική είναι υπερτιμημένη σε σχέση με τις υπόλοιπες τέχνες.

    “Γιατί όλοι ασχολούνται με τη μουσική?”
    Γιατί έχουν αυτιά – Οι κουφοί δεν ασχολούνται.

    “Η πρώτη εύκολη απάντηση θα ήταν επειδή είναι πιο προσιτή να ασχοληθείς μαζί της. Και όμως δεν είναι σε σχέση με τη ζωγραφική ή τη φωτογραφία. ”
    Πάρε μια απόφαση ρε παιδί μου – αν είναι πιο προσιτή(πρώτη πρόταση) πώς δεν ειναι πιο προσιτή (δεύτερη)

    “Γιατί οι περισσότεροι ξέρουν τα πάντα για την κάθε ασήμαντη μπάντα και την ακολουθούν σε κάθε απίθανη συναυλία και δεν το κάνουν για παράδειγμα για μια έκθεση ή ένα έργο ενός άλλου καλλιτέχνη? Και αν υπάρχουν κάποιοι που πράγματι είναι φανς κάποιου σκηνοθέτη ή συγγραφέα και έχουν δει όλα τα έργα του, σίγουρα δεν είναι περισσότεροι από τις ορδές των οπαδών που ακολουθούν ένα ροκ γκρουπ.”
    –Άποψη σου/Δεν συμφωνώ – Οι αναγνώστες(οπαδοί αν θες) κάποιων πασίγνωστων(και μπορεί διαχρονικών – π.χ.Πλατωνικοι διαλογοι) για παράδειγμα βιβλίων μπορεί να ειναι σαφώς παραπάνω από τους οπαδούς μιας μπάντας. Απλά δεν μαζεύονται όλοι μαζί σε στάδια.

    “Προφανώς ο λόγος που θα σκεφτόταν κάποιος είναι ότι σαγηνεύει πιο εύκολα τα πλήθη. Και όμως δεν δίνει περισσότερα ερεθίσματα απο έναν πίνακα ζωγραφικής, από μια ωραία ταινία ή ένα βιβλίο. ”
    Επανάληψη της προηγούμενης αντίφασης.

    “Βέβαια ακούγοντας μουσική δεν χρειάζεται να κάνεις τίποτα άλλο, μπορείς εύκολα και να κοιμάσαι, όμως έτσι θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η τέχνη της αδράνειας και της ευκολίας.”-
    Που θα κατατάξεις τα audiobooks?Χεχεχε

    “Μήπως όμως είναι όλο το προφίλ και το σταρ σύστεμ που δημιουργεί αυτή την εύνοια για τη μουσική σε σχέση με τις υπόλοιπες τέχνες δημιουργώντας όλη αυτή την οπαδική αντίληψη? Και αν είναι έτσι μήπως τελικά η μουσική είναι πράγματι υπερτιμημένη και στερεωμένη απλώς στα γυάλινα πόδια του μάρκετιγκ? ”
    Σε όλες τις τέχνες υπάρχει marketing.Δεν θέλω να μπω καν στην συζύτηση για το αν η μουσική εχεί πιο πολύ.

    “Μήπως ο άνθρωπος δεν έχει μάθει να βλέπει και προτιμάει την ακοή? ”
    Ρητορικήν…

    “Και τότε προς τι οι ζωντανές συναυλίες που απλά παρατηρείς (συνήθως από πολλή μακρινή απόσταση) 3-4 φιγούρες να στέκονται σε μια σκηνή? Στα αρχαία χρόνια οι ιστορικές αναφορές για τη μουσική είναι ελάχιστες σε σχέση με την αρχιτεκτονική ή το θέατρο για παράδειγμα. Και αν εννοείται βέβαια ότι η μουσική είναι πιο δύσκολο να διατηρηθεί μέσα από το γραπτό λόγο, τότε που είναι οι αναφορές σε διάσημους μουσικούς της αρχαιότητας και αν υπάρχουν ποια η θέση τους σε σχέση με το όνομα ενός ποιητή ή ενός θεατρικού συγγραφέα. Γιατί έχουν δημιουργηθεί τόσες διαδικτυακές κοινότητες τύπου myspace και υπάρχουν τόσα παιδιά που δημιουργούν γκρουπάκια? Για να ζήσουν ένα απατηλό “ελληνικό” όνειρο φήμης, για να αποκτήσουν κοινωνικό στάτους στον περίγυρό τους, για να εκφραστούν, για να διασκεδάσουν? Και επειδή οι δυο πρωτες απαντήσεις δεν θα ήταν εύκολα αποδεκτές πάμε κατευθείαν στις άλλες δύο. Γιατί λοιπόν ο τρόπος έκφρασης και διασκέδασης έχει περιοριστεί στη μουσική όταν μπορείς να δημιουργήσεις ένα σωρό άλλα πράγματα πέρα από αυτή?”
    Sorry αλλά βαρέθηκα να απαντάω….Πάω να δω Fame Story και να καλύψω τα μαλλιά μι.

    Α και tarzan η σκηνή σου ειναι στο Uno.

  17. melanine Says:

    Προς Κάγγελο: Δεν υπάρχει κόντρα, ο τίτλος ήταν απλά η πρώτη σκέψη που έκανα για τα σχόλια που θα επακολουθήσoυν περί προστασίας της μουσικής και δικαιολόγησης της ενασχόλησης. Νομίζω αν το διαβάσεις καλά δεν λέω τίποτα πέρι τούτου. Τα ερωτήματα είναι πολύ σαφή. Και κανένας δεν έχει κάνει τον κόπο να απαντήσει γιατί βλέπει μια επίθεση που δεν υπάρχει. Εγώ λέω ότι όλες οι τέχνες είναι ίσες. Και το ερώτημα έγκειται (αντε να τα πούμε πάλι) στο γιατί έχει τόσο περίοπτη θέση σε σχέση με τις υπόλοιπες. Πρέπει να υπάρχει κάποιος λόγος. Και η άποψή μου μου είναι ότι αυτοί οι λόγοι είναι εντελώς επιφανειακοί.

    Προς φίλο Αγγλουρα:
    “Γιατί έχουν αυτιά – Οι κουφοί δεν ασχολούνται.”
    -Όσοι έχουν μάτια και χέρια με αυτή τη λογική ασχολούνται με το σχέδιο.

    “Οι αναγνώστες(οπαδοί αν θες) κάποιων πασίγνωστων(και μπορεί διαχρονικών – π.χ.Πλατωνικοι διαλογοι) για παράδειγμα βιβλίων μπορεί να ειναι σαφώς παραπάνω από τους οπαδούς μιας μπάντας. Απλά δεν μαζεύονται όλοι μαζί σε στάδια.”
    -Οι ανάλογοι (μεγάλοι) χώροι υπάρχουν για κάθε μορφή τέχνης. Τα αποτελέσματα τα ξέρεις.

    Πραγματικά δεν βλεπω καμία αντίφαση. Λέω ότι μπορεί να δίνει τα ίδια ερεθίσματα και να χαρίζει τα ίδια συναισθήματα που μπορεί να χαρίζει ένα γλυπτό, ένα θεατρικό έργο, κτλ.

    Audiobook respect. Την κόψανε τη φάση και οι βιβλιο-κύριοι και ξέρουν προς τα που το πάνε.

    Βαρέθηκα κι εγώ. Πλάκα είχε όμως…

  18. pseudon Says:

    as simfiliothoume paidia kai as doume ta pragmata apo ti skopia tou allou oso mporoume…me ta ergalia pou diathetei o kathenas fisika…

    to loipon:
    1.melanine paidi mou esi na akouseis mouzika gia 3 mines kai me ta dio matia kai allous treis me kathe ena xorista

    2.kaggele esi na akouseis ta eksis mouseia me tis antistoixes periodikes ektheseis: mpenaki(neo), ethniki pinakothiki, sigxronis texnis(se polla polla xronia apo tora…..)

    kai tis eksis monimes silloges: mpenaki (palio), islamikis texnis, arxaiologiko.

    a.na pas kai stin xipas gia timoria

    3.corleonarie esi na kopseis ta audiobook klimakota me ti voitheia coktail amfetaminon kai prozak gt vriskesai se sigxisi(to ksero oti nomizeis oti eisai kala alla den eisai).

    4. distropop esi den xreiazete na kaneis kati alla gia na min niothoun mionektika oi alloi pare to paliokasetofono kai ta ampra katampra an xeiras(kasseta kai periodiko mazi e) kai kane oti asxoleisai.

    5. tarzan, kokovie, paragie, malaka i opos allios vaftizesai kathe toso…:

    kala esena oti kai na sou po…asto..

    6. ego pao na rikso kanena faskelo sto kathrefti ton diplo na me vlepo kai profil.

    7. emubird esi mazi mou.

  19. Herr Hum Says:

    Symfwnw me ton kyrio akrivws apo panw! Ta eipe kala kai starata….!
    Opws kai na xei to post ayto ksodepse to perissotero hlektroniko xarti mexri stigmhs sta sxolia ..eyge!

  20. Herr Hum Says:

    Εγώ θα παραθέσω και μια τσίχλα σαν σωστός μαϊνδανός:

    – Ce qu’on ne peut dire et ce qu’on ne peut taire, la musique l’exprime.

    – Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent.

    Victor Hugo in his book: William Shakespeare (1864) Part I, Book II, Chapter IV [9]

  21. melanine Says:

    Και για τον χαβαλέ του πράγματος:

    Hell is full of musical amateurs.
    George Bernard Shaw

  22. e Says:

    Music makes the people come together. Yeah.
    Madonna Louise Ciccone

    kai telospanton entaxei me tis texnes. alla einai logos aftos na min exeis axiwthei na panapareis ena kinito?!

  23. κάγγελος Says:

    Θα το συνεχίσω γιατί όταν κατουράς και σταματάς στην μέση τσούζει.

    λες://Τα ερωτήματα είναι πολύ σαφή. Και κανένας δεν έχει κάνει τον κόπο να απαντήσει γιατί βλέπει μια επίθεση που δεν υπάρχει. Εγώ λέω ότι όλες οι τέχνες είναι ίσες. Και το ερώτημα έγκειται (αντε να τα πούμε πάλι) στο γιατί έχει τόσο περίοπτη θέση σε σχέση με τις υπόλοιπες.//

    το απάντησα απ’την πρώτη στιγμή.Το ξανακάνω ποιο άμεσα λοιπόν και χωρίς αποκωδικοποιητήρα:
    δεν υπάρχει γιατί(ούτε έχει τόσο περίοπτη θέση σε σχέση με τις άλλες τέχνες η μουσική ,αλλά αυτό το αφήνω μιας και αποτελεί τη βασική σου γραμμή)
    πάλι:Δεν υπάρχει γιατί/ναι δεν υπάρχει ΓΙΑΤΙ.
    Είναι σαν να με ρωτάς γιατί καυλώνω.Θα πάρεις πολλές απαντήσεις φυσικά αλλά δεν θα βγάλεις συμπέρασμα ή θα βγάλεις τύπου γιατί ερεθίστηκε ή είναι κατουρόκαυλα.Θες να πάρεις τέτοια απάντηση;ωραία στην δίνω:η μόυσική είναι σε περίοπτη θέση γιατί έτσι αρέσει στο κόσμο/
    όχι δεν είναι λόγο marketing,ούτε είναι υπερτιμημένη ούτε τίποτα/γιατί να είναι,και αν είναι ποιος χέστηκε-ναι ρε συ/τι έχει νόημα να ψάχνουμε απαντήσεις σε ερωτήσεις ή να απολαμβάνουμε την έλειψη τους μαζί με την τέχνη που θέλουμε;δεν περιμένω απάντηση,ούτε και ερώτηση φυσικά.Όσον αφορά τον τίτλο kontra γα τον οποίο λες οτι //ο τίτλος ήταν απλά η πρώτη σκέψη που έκανα για τα σχόλια που θα επακολουθήσoυν περί προστασίας της μουσικής και δικαιολόγησης της ενασχόλησης// θα σου πω χωρίς παρεξήγηση οτι το ίδιο κάνουν και στο star με τους τίτλους κάτω απ΄τα θέματα και φυσικά το θέμα δεν υπάρχει ή είναι άλλο.
    δεν υπερασπίζεται κανείς την μουσική γιατί η μουσική όπως και οι άλλες τέχνες δεν χρειάζονται υπερασπιστή,ούτε δικηγόρο.
    Σε περίπτωση πάντως που θα ήθελα να την υπερασπιστώ θα διάλεγα την δασκαλάκη για συνήγορο που είναι λαμπρή δικηγόρος,όμορφη και πότε θα βγούμε για ποτά ελένη;:

  24. e Says:

    efoson h kouventa anazwpyrwnetai, ofeilo na dianthiso ton stixo tis theias Maddy me mia pio proswpiki thesi. thymizo:

    music makes the people come together. kai vevaia min xehniomaste–
    music mix the bourgeoisie and the rebel
    (September 2000 http://www.youtube.com/watch?v=XoTv1ELYV1o)

    pop alla akrives. ta’xei pei ola h theia. ekei theoro oti einai h apantisi sto vasiko erwtima tou trexontos mina. dil. (A) stin sygklonistiki amesotita tou pragmatos. kai (B) sto gegonos oti einai mia istoria pou mporeis/epivalletai/psofas na th moi-ra-ze-sai. to proion tis zwgrafikis, tis poihshs, tis fwtografias, oso ki an mas tarakounaei (=allazei tin optiki mas, pou einai kai h ulitimate epithymia paswn twn texnwne), einai mia safws pio proswpiki ypothesi. mporeis fysika na to analyseis mexri thanatou. m-e-t-a. oxi tin wra pou dhmiourgeis mia swmatiki sxesi mazi tou. me ti mousiki paizei alli fasi. opws kai me to theatro kai to cinema vevaia, pou sofa kata ti gnwmi mou diaxwrizontai apo tis loipes visual arts. ama solo afto valoume kai ligi apo sex ‘n’ drugs kai ta loipa, antilamvanomaste giati px.h poihsh trwei ti skoni tis mousikis (pardon me)

    oso gia to oti den tithetai thema sygkrisis metaxy twn texnwn, hell no. apantane se diaforetikes anagkes, pos na to kanoume tora? ti einai nostimotero, ena souvlaki h mia granita?? ena mojito h mia merida patates tiganites? ena apithano makrovouti diarkeias h ena diwro sygklonistikou ypnou? gia na mi synexiso me alla pio zorika dilhmmata-

    to mono sigouro safti ti zwh einai ena: opwsdipote na pate gia potaki me tin eleni pou einai KAI sexy KAI lampri dikhgoros, dioti tha perasete super. emeis piname xtes kati diafora kai htane oneiro

  25. dystropop Says:

    Εντάξει ρε παιδιά, πέσαμε όλοι να τον φάμε, άλλος για τη διατύπωση, άλλος γιατί κατά βάθος ο melanine ήθελε μάλλον κι αυτός να κοντραριστεί κλπ.

    Περιορίζω το θέμα, αποφέυγοντας τη μιξολυδική αρμονία αλλά και τα audiobooks:

    Ας εστιάσουμε στην ηλικιακή ομάδα 15-35, στο δυτικό κόσμο, από το 1960 και μετά. Ισχυρίζομαι, και αν καταλαβαίνω καλά ισχυρίζεται και ο melanine, ότι αυτή η ομάδα του πληθυσμού δίνει μεγαλυτερο κομμάτι από την ενέργεια, το πάθος, το χρόνο αλλά και το χρήμα της για τη μουσική απ’ ότι για τη ζωγραφική, τη γλυπτική, τη χαρακτική, τη φωτογραφία, την αρχιτεκτονική, τη γραφιστική και τη λογοτεχνία μαζί. Δεν είναι θέμα κόντρας μεταξύ ξέρω γω ροκάδων και γλυπτών, αλλά αφού νομίζω όλοι συμφωνούμε ότι η διαπίστωση αυτή ισχύει, ίσως έχει κάποιο νόημα να σκεφτούμε γιατί είναι έτσι τα πράγματα κι όχι αλλιώς.

    Το καγγέλειο απόφθεγμα “είναι σα να με ρωτάς γιατί καυλώνω” και η πέριξ αυτού λογική δε μου λένε και πολλά… Προφανώς και υπάρχουν λόγοι που εξηγούν το φαινόμενο της κάυλας, ή έστω κάποιες πλευρές του, ιατρικές, φροϋδικές, ποιητικές κλπ.

    Τέλος πάντων, θα εκθέσω δυο τρεις σκέψεις σε άλλο comment-Σκέφτομαι Και Γράφω εν καιρώ, καθώς είμαι και των αργών ρυθμών… ως τότε ελπίζω να έχουμε πάει για κανένα κρασάκι παίδες.

  26. paragios Says:

    heavy metal s’agapw!
    na ksenerwsw de borw
    tha to fwnazw dynata!
    heavy metal re mounia!(h paidia!)

    afou to pate etsi

    kai euxaristw gia to malakas kai tin apaksiwsi tou pseudou(n)..
    to pairnw sa filofronisi gia na mi ta parw..,kai tou to epistrefw eis ton kyvon

  27. paragios Says:

    swstos o dystropopos

  28. e Says:

    oso pio polu to skeftomai toso pio polu pistevo oti oi arxaioi DEN eixane gkroupiz, mazikes ysteries kai woodstock dioti den eixe anakalyfthei to sex ‘n’ drugs ‘n’ roc’n’roll

    enw h Pythia px.thymaste soukse..pou den htane kan kallitexnida re file

  29. pseudon Says:

    @ multiusername :

    zito siggnomi apo ton tipo me ta polla onomata gt ton prosevala nomizontas pos tha anagnorisei ti xioumoristiki mou diathesi.

    to malaka pigaine sta pentakosia onomata sou pantos….
    kai to ”oti kai na sou po esena” oxi stis apopsis sou kirie alla sto oti, kai na sou protina na kaneis kati den tha to ekanes…

    siggnomi kokovie
    siggnomi paragie
    siggnomi tarzan
    siggnomi mala…opa lathos…

  30. Eleni lawyer Says:

    Ego mono na pw ena nai stin protasi tou kaggelou pou polu oraia ta eipe kai eidika i teleutaia tou frasi polu mou arese! perimenw pota!
    Kai epeidi ego eimai mia lampri dikigoros opos eipothike, eimai kai polu filotexni kai asxoloumai eksisou me ola ta eidi texnis!
    Mipos omos oi upoloipes texnes plin tis mousikis apaitoun megaluteri paideia? ti mousiki tin akoume apo tote pou genniomaste kai analoga me ta erethismata pou dexomaste dialegoume to tade eidos mousikis na mas aresei. an omos den exoume lavei tin katallili paideia mikroi i sto sxoleio, pos mporoume na ektimisoume ti zwgrafiki, ti gluptiki, to mpalleto?

  31. tarzan Says:

    άιντε γραμμή σου!

  32. bolek Says:

    ep geiasas…poio einai to thema…na pw ki egw?

  33. κάγγελος Says:

    ας κάνω το αυτό δίχως αποφθέγματα-που μόνο αποφθέγματα δεν είναι,ειδικά καγγέλεια :

    Chaos all around me,
    with it’s finger clinging,
    but I can hear you singing,
    in the corners of my brain.

  34. Dr.Carleone Bazan Says:

    Dimitris, remember all the things we left behind.
    Remember to defend them.
    Dimitris, remember.
    Not to leave them defenseless.
    We used to be together, but now we’re gone.
    DEFEND ME , DEFENSELESS
    PROTECT ME FROM THE SHIELD.

  35. κάγγελος Says:

    ισορροπώντας στο λαϊκό και πίνοντας απ’το γοβάκι του:ας μη τα εξηγούμε όλα ειδικά με λογική/
    επιμένω δεν υπάρχει θέμα
    υπάρχει μόνο rock n roll και μπύρα και κρασί

  36. κάγγελος Says:

    carlos πρέπει να το ανεβάσεις αυτό/

  37. κάγγελος Says:

    εγώ λέω να μιλάμε για πάντα μέσα απ’αυτό το post.Πάει;

  38. bolek Says:

    naiiiii!!!! idou h apantisis:

  39. melanine Says:

    Kyrioi eimai poly perhfanos gia th symmetoxh sas.
    Afou kataferame kai valame kai th dikigorina mas mesa. Elenh tha eklavw to MArtin Eden sto mail ws kompliman.
    Perimenw to comment tou Dystropop pou fainetai na exei piasei to nohma. Miss Columbia-e swsta omilisate kai paw to taxyston gia agora thle-pantoflas.
    Kyrioi Pseudon kai Tarzan eleos! American Bar to kaname edw mesa.
    KAi kati teleytaio: Pote tha mas timisete me thn parousia sas sthn ekthesi mas sto Remap? Iasonos 47 4th floor.

    Ante kai kati allo giati mpika ston peirasmo. Estw kai asyneidhta topotheteite oloi th mousikh ena skali pio panw apo tis ypoloipes texnes. Etsi me ayto ton tropo kanete sygkriseis. …Sorry den anteksa.
    Etoimazo nea airetika posts… Tha faei h myga kaggelo kai to kounoupi paragio.

  40. e Says:

    we LOOOV melanine

  41. e Says:

    oso gia ta eperxomena posts, go-go melanine!! alla: o pixis exei anevei hdh psila. perimenoume na (xan)anakalypseis tin pyritida -kyriolektika- me dilwseis typou

    – pistevo oti to progamiaio sex einai ypertimimeno.
    – pistevo oti oi diakopes ws ennoia einai ypertimimenes.
    – kai vevaia to klassiko: I think NY is so overrated.

    wstoso: pote mhn ypotimas tin axia tis kinitis tilefwnias. u know..

  42. bolek Says:

    xekinaw nea kontra me to thema pou aneptyhthei poikilotropws sthn Anafi…

    ohi twra s eligo..pnigomai…

    btw pou einai to tetradio?

  43. Eleni lawyer Says:

    Na to eklaveis melanine mou ws kompliman!!!🙂

  44. pseudon Says:

    kalispera!

    einai kaneis edo?:P

  45. κάγγελος Says:

    έλα!

  46. paragios Says:

    wx.. to ainte grammi su phgaine ston pseudon kai oxi stin kyria dikigoro! mi pareksigithoume! twra eida oti bhke ligo kathisterimena

  47. Eleni lawyer Says:

    🙂 den pareksigeisai paragie!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: